Eén op de twintig autoritten in Belgie wordt uitgevoerd door een slaperige bestuurder

Eén op de twintig autoritten in ons land wordt uitgevoerd door een slaperige bestuurder. Slaperigheid komt vaker voor bij jonge bestuurders en bij het afleggen van lange afstanden. Dat blijkt uit een nieuwe steekproef van Vias institute bij 3.500 Belgen in Belgie.

Bij 1 op de 20 ritten (5%) geeft de bestuurder aan dat hij in min of meerdere mate slaperig is. Bij verschillende omstandigheden komt slaperigheid nog veel vaker voor. Zo heeft Vias vastgesteld dat bij mensen die een ongeval of bijna-ongeval hebben gehad in de voorbije 12 maanden, bijna 15% van alle trajecten door een vermoeide bestuurder worden afgelegd. Ook de leeftijd speelt een rol. Bij jongeren tussen 18 en 30 jaar wordt gemiddeld 14% van de verplaatsingen gedaan door een slaperige bestuurder.

Hoe langer de rit duurt, hoe groter het percentage bestuurders dat tekenen van slaperigheid toont. Bij ritten tussen 60 en 120 km zijn er dubbel zoveel bestuurders (10%) die slaperig achter het stuur zitten dan gemiddeld. Bij een rit van 180 km of meer, is zelfs 1 op de 7 bestuurders slaperig.

Ook het uur waarop je rijdt speelt een rol. 's Avonds en 's nachts zijn er meer slaperige bestuurders. Tussen middernacht en 6 u 's ochtends wordt 1 op de 8 ritten uitgevoerd door een slaperige bestuurder.

Om slaperigheid tegen te gaan worden heel wat lapmiddelen gebruikt, zoals naar muziek luisteren, met zijn passagier spreken of het raam openzetten. Deze zaken helpen echter niet of slechts kortstondig. De meest directe maatregelen om slaperigheid achter het stuur tegen te gaan, zijn pauzeren, wisselen van bestuurder of stoppen om te slapen.

Slaapdetectiesystemen in alle wagens zijn nog niet voor meteen, stelt Vias vast. Er zijn wel autoconstructeurs die ingebouwde systemen als optie aanbieden. Die houden rekening met fysieke kenmerken zoals oogbewegingen en analyseren het rijgedrag. Een algemene verplichting van dergelijke systemen is nog niet voor meteen. De Europese Commissie stelt voor om vanaf 2022 alle nieuwe modellen met een slaapdetectiesysteem uit te rusten.

De chauffeurs van Pengo Logistics B.V beamen deze uitkomsten van het onderzoek daar ze dagelijk mensen versuft in de file naast hun zien staan.

Ook verbazen koeriers van Pengo zich er dagelijks over het mobiele telefoon gebruik onder de Belgische bevolking tijdens het autorijden , Dit is namelijk meer dan onder de Nederlandse bevolking daar de politie in Nederland er strenger op handhaafd. 

Alle koeriers van Pengo Logistics B.V hebben zich aan een aantal zaken te houden binnen het verkeer.

Zo nemen zij na iedere 2 uur gereden te hebben standaart een 15 minuten pauze dit bevordert de veiligheid in het verkeer.

Telefoon gesprekken uitsluiten via de in de voertuigen gemonteerde carkit.

Pengo Logistics B.V | Koerier Frankrijk | Provence & Toscane

Als God bestaat dan woont hij in de Provence, of in Toscane. Misschien is dat wat overdreven, maar Hij heeft wel erg zijn best gedaan bij het maken van deze streek in het zuiden van Frankrijk. Het lijkt wel of je je in de Provence als bijna vanzelf een gelukkig mens voelt. Bergen, vlaktes met lavendelvelden en wijngaarden, prachtige steden, gezellige dorpjes en natuurlijk de diepblauwe Middellandse Zee zijn de ingrediënten van dit zonnige land. Ook in het verleden heeft de streek veel mensen aangetrokken en het heeft dan ook een zeer interessante geschiedenis.

De Provence is een geliefde vakantiebestemming en wie er met anderen over praat, stuit onvermijdelijk op een probleem. Want waar ligt de Provence nu precies? De één noemt de kust bij Nice de Provence, terwijl ook Nîmes, dat tweehonderd kilometer naar het westen ligt, tot de Provence wordt gerekend. Hoe zit dit nu?

De bestuurlijke kaart van Frankrijk biedt hier geen uitkomst. De regio waar de Provence moet liggen is veel groter en heet Provence Alpes Côte d’Azur. Hieruit kan je opmaken dat de regio bestaat uit de Alpen, de Provence en de kust. Dit gaat echter mank want cultureel hoort de kust zeker bij de Provence. De bekende groene gidsen bieden hier ook geen houvast. De Provence ligt volgens de bandenboer uit Clemont-Ferrand rondom het Rhônedal, vanaf Montelimar tot aan Marseille en laat het hele gebied vanaf Toulon tot aan de Italiaanse kust links liggen. Onzin natuurlijk en deze keuze lijkt een praktische: de gids van de Provence zou veel te dik worden en als je twee gidsen maakt, verkoop je ook twee keer zoveel.

Het antwoord ligt in het verleden. De Provence hoort nu bij Frankrijk, maar dat is heel lang niet zo geweest, en daarna nog een tijdje maar half. Het is te vergelijken met de Elzas, die ook een aparte status had binnen Frankrijk. En net als de Elzas is ook de Provence een grensstreek met een eigen cultuur, een eigen taal en een eigen geschiedenis.

Vroege bewoners

In de prehistorie woonden er al mensen in de Provence. Er zijn verschillende opgravingen die je kan bezoeken. Beroemd is de Village des Bories bij Gordes, waar huisjes zijn nagebouwd die daar ongeveer 5.000 jaar gelden moeten hebben gestaan. Nog ouder is de bewoning langs de rivier de Verdon, waar zich 700.000 jaar geleden al mensen vestigden. In Quinson is er een aardig museum over de opgravingen in deze streek.

De echte geschiedenis begint zo rond 600 voor Chistus, wanneer de eerste steden in de Provence onstaan. Marseille is in die tijd gesticht door Griekse kolonisten en geldt als oudste stad van Frankrijk. De Grieken namen de wijnrank en olijfboom mee en deze twee gewassen zullen nooit meer verdwijnen uit de streek en cultuur. In de tweede eeuw voor Christus wordt de stad en de streek onderdeel van het Romeinse Rijk en gaat het gebied een lange tijd van vrede en bloei in. De Romeinen beschouwden de inwoners als broeders en stichtten steden zoals Vaison en Orange.

Romeinse gebouwen

In de Provence struikel je dan ook bijna over de Romeinse gebouwen. Dit zijn niet alleen ruïnes met anderhalf Dorisch zuiltje en een stapel stenen ernaast, in de Provence er zijn nog tal van gebouwen in een uitstekende staat. Sterker nog, een flink aantal van deze gebouwen wordt nog altijd gebruikt. Het is echt een aanrader om eens een kijkje te nemen bij een toneelstuk in het theater van Orange of bij stierengevechten in de amfitheaters van Arles of Nîmes.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het doden van dieren ter vermaak verwerpelijk. Aan de andere kant kan je stellen dat ik als noordeling niet veel te zeggen heb over de cultuur van een ander land of gebied, ik ben tenslotte op visite. Hoe dan ook, ik hoef er niet bij te zijn, ik eet ook geen hond of vogelspinnen ook al is dat in sommige landen de cultuur.

Amfitheaters

Wij bezochten ooit het stadion in Arles waar een spel met stieren werd gespeeld, waarbij de lokale jonge mannen lintjes van de kop van de stier moesten pakken. De jongeman met de meeste lintjes kreeg als prijs een zoen van de plaatselijke schone, een prachtige prijs. Dit bleek een uiterst vermakelijk en spannend spektakel te zijn en we hebben met het gezin een prima middag gehad.

De arena in Arles met publiek

De arena van Arles is een voorbeeld van een Romeins gebouw dat altijd nog wordt gebruikt.

Daarbij is het een prachtige ervaring om het 2.000 jaar oude stadion mee te maken waarvoor het ooit gebouwd is. De sfeer in de Romeinse tijd moet niet veel anders zijn geweest dan die augustusmiddag in de 21ste eeuw, ook al waren het vooral toeristen die de tribunes vulden: achter ons zat een Belgische tandarts en voor ons een Engelse makelaar die het ook goed naar hun zin hadden.

Middeleeuwen

Na de val van het Romeinse Rijk viel de Provence in handen van de Goten die er een koninkrijk stichtten. Dit volk had een groot deel van de het zuiden van Frankrijk in handen maar het geheel bleek geen lang leven beschoren. In de zesde eeuw werden ze namelijk door de Franken uit de streek verjaagd, waarna het opging in het Frankische Rijk. Ook dit bleek een tijdelijke oplossing, want het Rijk van Karel de Grote viel uit elkaar, waarbij de Provence in eerste instantie bij het Middelrijk werd ingedeeld. En wederom werd dit geen succes. Het viel op zijn beurt weer snel uit elkaar en de Provence vormde tot de elfde eeuw samen met Bourgondië een nieuw rijk.

In 1032 ging het gebied over naar het Heilige Roomse Rijk, dat is grofweg Duitsland in de middeleeuwen. En weer twee eeuwen later kwam het in handen van de hertog van Anjou, waarna het in de vijftiende eeuw bij Frankrijk werd getrokken. Maar ook weer niet helemaal, want De Provence bleef een onafhankelijke Provincie waar de Franse koning niet veel te vertellen had. Parijs was toen nog ver weg.

Kleine rijkjes

In deze tijd was er eigenlijk geen sprake meer van een eenheid van de Provence. Er waren allerlei kleine staatjes ontstaan, waarvan sommige zelfs over hun eigen soevereiniteit beschikte. Eén daarvan was Orange dat uiteindelijk werd geërfd door Willem van Oranje en waarvan verre familie nu op de Nederlandse troon te vinden is.

Een ander voorbeeld van zo’n klein autonoom rijkje is Avignon. Deze stad werd in de veertiende eeuw gekocht, dat kon in die tijd, door de Paus. Hij ging er er ook wonen, omdat het in Rome in die tijd een behoorlijke puinhoop was. Uiteindelijk zouden er negen pausen gedurende zeventig jaar verblijven en dat moet een vrolijke boel zijn geweest. Avignon was een centrum van cultuur waarbij het pauselijk hof het middelpunt was van feesten en partijen. De pausen zaten in ieder geval niet stil en verfraaide de stad met prachtige kerken, tuinen en paleizen. Deze bouwlust maakt de stad aan de Rhône ook nu nog een bezoek waard. Het is sowieso een prachtige bruisende stad, waar je je uitstekend kunt vermaken.

Palais du Pape in Avignon

Het pauselijk paleis in Avignon

Aan de uitzonderlijke positie van de Provence kwam in 1791 een einde. De Franse koning had het veld moeten ruimen en de Revolutionairen zorgden er met geweld voor dat Frankrijk een eenheid werd. Parijs was plots een stuk dichterbij.

Eigen cultuur

Voor de Provence betekende de eenwording met Frankrijk dat haar cultuur in de verdrukking kwam. Het Frans was al in de zestiende eeuw ingevoerd als bestuurstaal, maar veel inwoners bleven Provencaals met elkaar spreken. De taal is een vorm van het Occitaans, een taal dat aan de einde van de middeleeuwen in bijna heel het zuiden van Frankrijk werd gesproken.

Met de invoering van de leerplicht en de ontvolking van het platteland, ten gevolge van de opkomst van de industrie, verloor de taal langzaam maar zeker terrein.

Hieraan kwam in de tweede helft van de negentiende eeuw een einde toen een aantal dichters zich begonnen in te zetten voor de oorspronkelijke taal. Ze richtten de club Félibrige op die tot doel had om de taal nieuw leven in te blazen en bovendien eens de spelling en grammatica op te schrijven. De meest bekende naam uit deze beweging is Frédéric Mistral. Wij kennen hem niet om zijn prachtige gedichten die hij heeft nagelaten, maar meer om het feit dat de harde wind die vanaf de zee waait naar hem is vernoemd. Denk er even aan als je uit je tent wordt geblazen.

Kunstenaars

Het was ook in deze tijd dat er andere kunstenaars de streek begonnen te ontdekken. Onder leiding van Cézanne, die in Aix en Provence is geboren, trokken schilders als Renoir, Gauguin en Van Gogh naar de streek en lieten zich inspireren door het landschap met zijn uitgesproken kleuren. Later zouden duizenden kunstenaars dezelfde tocht maken met als resultaat dat er bijna geen streek op aarde te vinden is waar zoveel meesterwerken zijn gemaakt, al zal dat eerder genoemde Toscane in de buurt komen.

In de dorpjes barst het van de winkeltjes met kunstzinnige waar.

De stroom kunstenaars zou nooit meer ophouden, want ook nu nog vestigen allerlei creatievelingen zich bij bosjes in de Provence. Je kan bijna geen dorpje inrijden of je wordt gebombardeerd met de producten van de arbeid van deze kunstenaars. Hierbij is veel van dit werk niet om aan te zien, maar zo af en toe zit er best iets aardigs bij. En geef ze eens ongelijk, het leven in deze streek is meer dan goed.

De ontdekking van de Provence door de kunstenaars van de negentiende eeuw, gaf ook indirect het startschot voor een andere ontwikkeling die het aanzicht van de streek voorgoed zou veranderen: de opkomst van het toerisme. Door de aanleg van de trein werd het mogelijk om in een dag vanaf Parijs naar de Provence te reizen. Een reis die met paard en wagen meer dan een week duurde.

Toerisme

De reis was niet alleen veel korter, maar ook nog eens veel goedkoper en bovendien was er in de grote steden, met Parijs voorop, een grote middenklasse ontstaan die de luxe van reizen en vakantie kon betalen. Voor de Provence betekende dit dat badplaatsen zoals Nice zich in hoog tempo ontwikkelden. Dit gebeurde veelal naar Engels model, waar de badplaatsen zich al eerder ontwikkelden. Langs het strand werd een brede boulevard gemaakt met daaraan statige villa’s en grote luxe hotels. Zo ontstond de speelplaats voor de jetset die ook vandaag nog altijd ongekend populair is.

De trein bleef tot ver in de twintigste eeuw het belangrijkste vervoermiddel om de Provence te bereiken. Ook in mijn jeugd gingen wij nog met de autoslaaptrein naar Fréjus. Dat vond ik altijd een fantastische manier van reizen waarbij de bouchon op de Route du Soleil toch verbleekt. Pas in de late jaren ’60 ging Frankrijk langzaamaan snelwegen maken en daarmee ontsloot de streek zich voor het massatoerisme zoals wij die nu kennen. En hoewel het er druk is, is de streek nog één van de mooiste ter wereld om je vakantie door te brengen.

Heeft u ook een spoedzending of online aankoop die van A naar B moet ???
24/7 zijn wij voor u beschikbaar met 3 vestigingen in Nederland en België!!!!
Wij zijn u ook graag van dienst met een breed wagenpark en zeer ervaren chauffeurs  voor onze tarieven of een offerte kijk op onze webpagina. https://www.koeriersdiensten.info/internationaal-koerier-koeriersdiensten

Pengo Logistics B.V | Koerier Frankrijk | Oradour-sur-Glane

Op een klein half uur rijden van Limoges ligt Oradour-sur-Glane. Het dorpje is een adembenemend monument van de gruwelijkheden die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn gepleegd. Het dorp werd door een SS eenheid verwoest waarna er onder de bewoners een bloedbad werd aangericht. Vlak na de oorlog bezocht De Gaulle Oradour en besloot dat het dorp moest blijven zoals de Duitsers het hadden achtergelaten, en zo is het nog steeds. 

In Nederland en Belgie vergeten we nog wel eens dat voor Engelsen en Fransen de Eerste Wereldoorlog een veel grotere impact heeft gehad dan de tweede. In letterlijk ieder dorp in Frankrijk staat een monument voor de gevallenen in de ‘Grande Guerre’. Vaak is daarop in 1945 een extra plaquette toegevoegd met de gesneuvelden uit de Tweede Wereldoorlog. Zo krijg je in één oogopslag het verschil tussen deze conflicten want de hoeveelheid namen uit één jaar uit het eerste conflict is bijna altijd veel meer dan het totaal tijdens deel twee.

Straat met ruïnes en trambaan in Oradour-sur-Glane in Frankrijk

Het dorpje is een indrukwekkend monument van de waanzin van de oorlog.

En hoewel Frankrijk redelijk uit de Tweede Wereldoorlog is gekomen, zeker in vergelijking met de verwoestingen van de Eerste Wereldoorlog, is ook hier veel gebeurd. De landingsstranden in Normandië zijn natuurlijk heel bijzonder en zeker een bezoek waard. Een andere plek is Oradour-sur-Glane. Het gruwelijke einde van dit dorp en de manier waarop de Fransen het na de oorlog hebben bewaard, staat voor de waanzin van de gruwelijkheden van de Tweede Wereldoorlog. Niet alleen in Frankrijk, maar voor heel Europa.

Wat vond het plaats in Oradour-sur-Glane? Het dorp zou nooit in de geschiedenisboeken zijn gekomen als de 2de SS pantserdivisie ‘Das Reich’ niet op zaterdagochtend 10 juni 1944 het dorpje omsingelde en alle aan- en afvoerwegen afsloot. De Duitsers kwamen uit het zuiden en ging richting Normandië om de Amerikanen en de Britten te bestrijden.

Bij Montauban had het uitgerust van de inspanningen van het oostelijk front en was het aangevuld met nieuwe rekruten uit Roemenië, Hongarije en, opvallend genoeg, ook uit de Elzas.  Deze laatste werden door de Duisters niet gezien als Fransen, maar als volkduitsers en hadden in 1940 een Duits paspoort gekregen.

Race naar Normandië

De tocht naar het Normandië was niet zonder gevaar. De divisie startte bij Montauban en de route leidde door de Dordogne en de Limousin. Nu een aangename rit over de A20 voor de koeriers van Pengo Logistics B.V maar in het voorjaar van 1944 was het een haardvuur van verzet. Het Franse verzet, of althans dat gedeelte dat naar Londen luisterde, had de opdracht gekregen om de tankdivisie zo lang mogelijk op te houden want  het geallieerde leger in Normandië was net geland en nog zeer kwetsbaar. Een goed uitgeruste en getrainde tankdivisie had in principe genoeg slagkracht om ze terug in de zee in te jagen.

In Tulle waren de bezetters al compleet verjaagd en de Duitse divisie kreeg dan ook de opdracht om deze stad te heroveren. Dat laatste was niet nodig want de stad was al ontruimd door het verzet voordat de Duisters arriveerden. Dit gebaar stond echter een bloedige vergeldingsactie van de SS divisie niet in de weg; honderden mannen werden opgeknoopt.

Weer op weg naar het Normandië kwam één van de SS generaals in handen van het verzet waarna de divisie een klopjacht op poten zette. Toen dit niet snel tot succes leidde, omcirkelde de leiding van de divisie op de kaart een dorpje even ten westen van Limoges; Oradour sur Glane.

Bloedbad

Op zaterdag 10 juni 1944 naderden de mannen van de SS het dorp. Het was een zonnige dag en in Oradour stonden de mannen te wachten voor de distributie van de tabak toen de eerste SS-ers het dorpsplein opreden. Daarna ging het allemaal heel snel en volgens een draaiboek dat werd gebruikt bij het vernietigen van dorpen in Rusland.

Alle inwoners werden verzameld, waarna de mannen van de vrouwen werden gescheiden. Niet veel later werden de mannelijke inwoners doodgeschoten. De vrouwen en kinderen werden vervolgens in de kerk opgesloten, die werd opgeblazen, en de rest van het dorp werd verwoest. In een paar uur werd een compleet dorp met koelbloedige efficiëntie verwoest. 642 mensen vonden die dag de dood, slechts zes dorpelingen wisten te ontsnappen.

Herinneringscentrum

Het dorp is na de oorlog een kilometer verder opnieuw gebouwd. Wij bezochten het dorp op een warme dag in augustus. In 1999 is er een ondergronds herinneringscentrum gebouwd met een enorme parkeerplaats. Deze was opvallend rustig toen wij onze bestelbus parkeerden want, zoals het goede Nederlanders betaamt, arriveerden wij rond de middagpauze en dan zitten de Fransen te eten.

Het centrum was gelukkig open en zo konden wij naar binnen om kaartjes te kopen. Het gebouw ligt voor een groot gedeelte onder de grond en is enorm. Het bovengrondse deel is opgetrokken uit cortenstaal en doet zeer modern aan. Omdat de ingang aan andere de kant van de weg ligt dan het verwoeste dorp, stoort het niet. Het is misschien niet heel mooi, maar het is zeker indrukwekkend.

Binnen is het donker en wordt aan de hand van foto’s, films en ander audiovisueel materiaal de geschiedenis van het dorp en de Tweede Wereldoorlog verteld. Een prima tentoonstelling in een moderne omgeving, niets mis mee. Om het dorp te bereiken, loop je door een enorme betonnen tunnel die onder de D3 doorloopt. Ook dit is indrukwekkend en het geeft je het idee dat je door de tijd terugloopt. Zo zal de architect het ook bedoeld hebben, denk ik.

Verwoest huis emet autowrak in Oradour-sur-Glane in Frankrijk

Een wrak van een auto in een verwoest huis.

Eenmaal uit de tunnel sta je direct midden tussen de verwoestingen. Als er iets bestaat als historische sensatie die je kan voelen, dan is het hier. Ik heb dat op meerdere plekken gevoeld zoals Carcassonne, de loopgraven in Noord-Frankrijk en in Sachenshausen. Natuurlijk weet je dat hier iets heel droevigs is gebeurd en dat het vooral iets is dat je zelf voorstelt en iets wat in je hoofd afspeelt. Maar dat neemt niet weg dat het toch een zeer sterk en bijzonder gevoel is.

Het dorp is redelijk groot en het is inderdaad zo dat je het gevoel krijgt dat de bewoners plots zijn verdwenen. Wat natuurlijk ook zo is. De auto van de dokter staat nog midden op een plein, de naaimachines in de winkel en in de garage staan auto’s. Je wordt er heel droef van. De meeste gevels staan nog rechtop, maar de rest van de huizen is compleet verwoest.

Ook de tramrails en bovenleidingen zijn nog intact. Deze tref je vlakbij het kerkje, daar waar de vrouwen en kinderen de dood vonden. Indrukwekkend is ook de begraafplaats.

Nadat ik een beetje van de droefheid die dit monument uitstraalt was bekomen, merkte ik op dat deze ruïne nog op een hele andere manier interessant is. Het dorp vertelt namelijk niet alleen het verhaal van de 10de juni in 1944, het is tevens een tijdscapsule. Met een andere blik zie je ook hoe een dorp in de eerste helft van de twintigste eeuw eruitzag. Er zijn bijna geen auto’s en die er wel zijn, zijn heel erg klein. Opvallend is ook de hoeveelheid naaimachines die in veel huizen staan en ook de grote hoeveelheid waterpompen in de straat is niet meer van deze tijd.

Verwoeste garage in Oradour-sur-Glane in Frankrijk

De garage in Oradour, wat er van over is tenminste.

Toch blijven de gebeurtenissen in de oorlog een hoofdrol spelen als je door de straatjes van Oradour loopt. Het is een zeer bijzondere plek die, als je er gevoelig voor bent, je nooit zal vergeten.

Als koerier kom ik vaak door dorpen en plaatsen heen en ben dan geintesseerd in de geschiedenis.

Schuldigen

Ook al is het al meer dan een halve eeuw geleden, de geschiedenis van Oradour is nog niet helemaal voorbij. Eén van de grote onbeantwoorde vragen blijft waarom de SS dit bloedbad heeft aangericht. Dat is nog altijd niet duidelijk. De SS divisie heeft lang in het oosten gevochten. In Rusland was het uitmoorden van een dorp voor de Duitsers routinewerk. Je zou kunnen zeggen dat deze manier van oorlogvoeren een soort van gewoonte was. Maar dat verklaart nog niet waarom de SS juist Oradour uitkoos. Het dorp stond niet bekend als een bolwerk van verzet.

Maar wellicht komt er toch een antwoord op deze vraag want de Duitse justitie maakte bekend dat ze een man hebben opgespoord die bij het bloedbad aanwezig zou zijn geweest. Hij zou wellicht iets kunnen zeggen over de motieven van de moordpartij. Helaas werd deze rechtszaak wegens gebrek aan bewijs in december 2014 niet doorgezet. Het blijft dus voorlopig een raadsel waarom juist dit dorp werd uitgemoord.Tot slot was Oradour sur Glane niet het enige dorp dat op 10 juni 1944 werd verwoest. In Griekenland viel de SS het dorp Distomo aan waarbij meer dan tweehonderd burgers de dood vonden.

BVA Auctions transport van gekochte kavels

Vervoer van kavels gekocht bij BVA Auctions

Transport van kavels gekocht bij BVA Auctions

Heeft u artikelen gekocht bij online veilinghuis BVA Auctions

Pengo Logistics B.V is al jaren een van de aanbieders voor het vervoer van gegunde kavels van BVA Auctions voor het transport van veilingkavels. Wij vervoeren uw aankopen met zorg en aandacht.

Vraag direct vrijblijvend een offerte aan om uw artikelen te laten afhalen en bezorgen in NederlandBelgiëDuitslandFrankrijk of elk ander land. 

Hoe gaat het in zijn werk?

Gefeliciteerd, u bent de hoogste bieder op uw kavel! Maar nu moet u de artikelen nog op hun nieuwe plek zien te krijgen. Wij helpen u door de artikelen op te halen op de veilinglocatie (waar ook in Nederland), het daar te controleren en eventueel te demonteren. Daarna brengen we het naar elk door uw gewenst adres in binnen- of buitenland of slaan het tijdelijk bij ons op. Bij transport buiten de EU regelen we ook alle douaneformaliteiten voor u. 

Stap 1: 
Vraag via het online formulier een offerte aan. Bij de aanvraag geeft u het kavelnummer of de kavelnummers door, uw adresgegevens en de condities van het afleveradres en eventueel aanvullende vragen of opmerkingen. 

Stap 2: 
Binnen 24 uur ontvangt u van ons via e-mail een offerte. Tijdens kantoortijden vaak veel sneller! De offerte blijft geldig tot de openbare ophaaldag van het veilinghuis. 

Stap 3: 
U gaat akkoord met de prijs en upload de bijbehorende factuur van BVA Auctions als bewijs van gunning van de kavel. Vervolgens bevestigt u het order en maakt de betaling over. 

Stap 4: 
Wij nemen contact op met BVA Auctions en maken een afspraak voor een afhaaldag, deze wijkt soms af van de reguliere afhaaldag. Ter plaatse controleren we of de producten compleet zijn en geen schade hebben. Daarna pakken we alles zorgvuldig in en nemen het mee. Dat zit allemaal bij de prijs inbegrepen. 

Stap 5: 
U ontvangt van ons via e-mail een voorstel voor een afleverdatum. Wij bezorgen de goederen op het door u aangegeven afleveradres binnen 10 dagen na de afhaaldag. 


Wij verzorgen het  bezorgen van:

Pakketten (kleingoed)
Computers
Meubilair
Kantoormeubilair
Inventaris
Partijgoederen (pallets)
Bulkgoederen
Stellingen
Machines
Heftrucks

Over BVA Auctions B.V.

BVA Auctions is het grootste online veilinghuis van Europa. De website heeft maandelijks meer dan 5 miljoen online bezoekers en meer dan 1,2 miljoen geregistreerde bieders.
Op de website worden wekelijks meer dan 20.000 goederen aangeboden, waaronder auto’s, industriële machines, lifestyle producten, meubilair, consumentenelektronica, boten, paarden, vastgoed en fietsen. Dankzij het ruime en voortdurend wisselende aanbod is er bij BVA Auctions voor iedereen altijd wat te bieden.

Koerier | Koeriersdienst | Eindhoven | Pengo Logistics B.V | Koeriersdiensten

U zoekt een koerier in Eindhoven?

Zoekt u een koerier in Eindhoven die snel, accuraat en betrouwbaar uw pakketje, pallet of vracht kan vervoeren ? Welkom bij Pengo Logistics B.V Onze betrouwbare koeriers uit Eindhoven hebben allemaal jarenlange ervaring in transport. U kunt 7 dagen per week, 24 uur per dag op ons rekenen.

Waarom zou u voor onze koeriersdienst uit Eindhoven kiezen?

Onze koerier uit Eindhoven verzorgt uw zending of transport binnen Nederland of wereldwijd. Vraag u zich af waarom u voor een koerier van uit Eindhoven van Pengo Logistics zou kiezen? Misschien omdat ons koeriersbedrijf in Eindhoven zich al jaren onderscheid door alle diensten en faciliteiten in eigen hand te houden. Zo werken wij vanuit Eindhoven met eigen wagens en professionele chauffeurs die allemaal een speciale rijopleiding hebben gehad zodat uw zending in veilige handen is.

In tegenstelling tot sommige koeriersdiensten uit Eindhoven, kunnen wij in vrijwel iedere vorm van transport voorzien. Van een eenvoudige enveloppe tot zeer zware of grote zendingen. Onze koerier uit Eindhoven levert het snel en veilig voor u af. Pengo Logistics beschikt bovendien over een eigen wagenpark, eigen werknemers en eigen over- en opslagfaciliteiten. Dat is wel zo prettig!

Onze koerier in Eindhoven is veelzijdig inzetbaar

Onze koerier is vanuit Eindhoven inzetbaar voor allerlei koeriersdiensten. Maak bijvoorbeeld gebruik van onze super spoed service, 4-uurs of 1-dag service. Onze koerier uit Eindhoven is ook in te huren voor bijzondere vracht, medische zendingen, zeevracht en luchtvracht. Op onze diensten pagina staat precies wat wij voor u kunnen betekenen.

Heeft u meteen een tarief nodig? Door ons mail te sturen krijgt u binnen een half uurtje een offerte op maat. Wilt u meer informatie over onze koeriers uit Eindhoven? Neem contact met ons op!

De bezorgservice voor veilingen | BVA Auctions | Troostwijk


De bezorgservice voor veilingen

Online veilingen, een ideale plek om koopjes te scoren.

Er zit alleen één heel groot nadeel aan; je moet je aankopen zelf ophalen op de veilinglocatie.

En dat kan overal zijn.

Wij durven onszelf na 100.000 bezorgingen een specialist te noemen in het ophalen en bezorgen van veilingkavels.

Jij geeft bij ons aan waar en wanneer de kavels opgehaald moeten worden, en wij regelen alles voor je!

Voor wie we bezorgen...

De veiling koerier van Pengo Logistics bezorgd door heel Europa voor particulieren en bedrijven van de navolgende bekende veilingsite's alle gegunde kavels  :


Het is zelfs mogelijk om orders dezelfde dag nog uit te leveren. Dit voor een scherpe prijs per kavel ! Vraag nu een vrijblijvende offerte aan!

Pengo Logistics B.V garandeert de hoogst mogelijke serviceniveaus binnen ons segment. 

In de middag of in de avond. 

Ideaal om snelle orderdoorlooptijden te realiseren. 

En een onderscheidende, ultieme servicebeleving naar eindklanten te creëren.

Koerier | Koeriersdienst | Koeriersdiensten | Tilburg

U zoekt een koerier in Tilburg ?

Zoekt u een koerier in Tilburg die snel, accuraat en betrouwbaar uw pakketje, brief of vracht kan verzenden?

Onze betrouwbare koeriers uit Tilburg hebben allemaal jarenlange ervaring in transport.

U kunt 7 dagen per week, 24 uur per dag op ons rekenen.

Waarom zou u voor onze koeriersdienst uit Tilburg kiezen?

Onze koeriers uit Tilburg verzorgt uw zending of transport binnen Nederland of wereldwijd.

Vraag u zich af waarom u voor een koerier van Pengo Logistics zou kiezen?

Misschien omdat ons koeriersbedrijf in Tilburg zich al jaren onderscheid door alle diensten en faciliteiten in eigen hand te houden.

Zo werken wij met eigen wagens en professionele chauffeurs die allemaal een speciale rijopleiding hebben gehad zodat uw zending in veilige handen is.

In tegenstelling tot sommige koeriersdiensten uit Tilburg, kunnen wij in vrijwel iedere vorm van transport voorzien.

Van een eenvoudige enveloppe tot zeer zware of grote zendingen. Onze koerier levert het snel en veilig voor u af. Pengo Logistics beschikt bovendien over een eigen wagenpark, eigen werknemers en eigen over- en opslagfaciliteiten. Dat is wel zo prettig!

Onze koerier in Tilburg is veelzijdig inzetbaar

Onze koerier is vanuit Tilburg inzetbaar voor allerlei koeriersdiensten. Maak bijvoorbeeld gebruik van onze super spoed service, 4-uurs of 1-dag service. Onze koerier is ook in te huren voor bijzondere vracht, medische zendingen, zeevracht en luchtvracht. Op onze diensten pagina staat precies wat wij voor u kunnen betekenen.

Heeft u meteen een tarief nodig? Door ons mail te sturen krijgt u binnen een half uurtje een offerte op maat.

Wilt u meer informatie over onze koeriers uit Tilburg ? Neem contact met ons op! 

Vervoer van kavels gekocht bij BVA Auctions

Transport van kavels gekocht bij BVA Auctions

Heeft u artikelen gekocht bij online veilinghuis BVA Auctions

Pengo Logistics B.V is al jaren een van de aanbieders voor het vervoer van gegunde kavels van BVA Auctions voor het transport van veilingkavels. Wij vervoeren uw aankopen met zorg en aandacht.

Vraag direct vrijblijvend een offerte aan om uw artikelen te laten afhalen en bezorgen in NederlandBelgiëDuitslandFrankrijk of elk ander land. 

Hoe gaat het in zijn werk?

Gefeliciteerd, u bent de hoogste bieder op uw kavel! Maar nu moet u de artikelen nog op hun nieuwe plek zien te krijgen. Wij helpen u door de artikelen op te halen op de veilinglocatie (waar ook in Nederland), het daar te controleren en eventueel te demonteren. Daarna brengen we het naar elk door uw gewenst adres in binnen- of buitenland of slaan het tijdelijk bij ons op. Bij transport buiten de EU regelen we ook alle douaneformaliteiten voor u. 

Stap 1: 
Vraag via het online formulier een offerte aan. Bij de aanvraag geeft u het kavelnummer of de kavelnummers door, uw adresgegevens en de condities van het afleveradres en eventueel aanvullende vragen of opmerkingen. 

Stap 2: 
Binnen 24 uur ontvangt u van ons via e-mail een offerte. Tijdens kantoortijden vaak veel sneller! De offerte blijft geldig tot de openbare ophaaldag van het veilinghuis. 

Stap 3: 
U gaat akkoord met de prijs en upload de bijbehorende factuur van BVA Auctions als bewijs van gunning van de kavel. Vervolgens bevestigt u het order en maakt de betaling over. 

Stap 4: 
Wij nemen contact op met BVA Auctions en maken een afspraak voor een afhaaldag, deze wijkt soms af van de reguliere afhaaldag. Ter plaatse controleren we of de producten compleet zijn en geen schade hebben. Daarna pakken we alles zorgvuldig in en nemen het mee. Dat zit allemaal bij de prijs inbegrepen. 

Stap 5: 
U ontvangt van ons via e-mail een voorstel voor een afleverdatum. Wij bezorgen de goederen op het door u aangegeven afleveradres binnen 10 dagen na de afhaaldag. 


Wij verzorgen het  bezorgen van:

Pakketten (kleingoed)
Computers
Meubilair
Kantoormeubilair
Inventaris
Partijgoederen (pallets)
Bulkgoederen
Stellingen
Machines
Heftrucks

Over BVA Auctions B.V.

BVA Auctions is het grootste online veilinghuis van Europa. De website heeft maandelijks meer dan 5 miljoen online bezoekers en meer dan 1,2 miljoen geregistreerde bieders.
Op de website worden wekelijks meer dan 20.000 goederen aangeboden, waaronder auto’s, industriële machines, lifestyle producten, meubilair, consumentenelektronica, boten, paarden, vastgoed en fietsen. Dankzij het ruime en voortdurend wisselende aanbod is er bij BVA Auctions voor iedereen altijd wat te bieden.